lørdag den 2. november 2013

Black and white

Sort og hvid er aldrig noget man går fejl af. I min indretning har jeg mange sort/hvide elementer og sådan set også blandingen af sort og hvid, nemlig grå. Sort og hvid er det sikre valg, jeg bliver ikke træt af sort og hvide elementer, som jeg godt kan gøre af forskellige farver. Så hjemme hos os er mange af de større ting sort, hvid eller grå, såsom sofa, spisebord, jalousiskab, lampe osv. Der er derimod farver på de mindre ting, som nemmere og billigere kan skiftes ud.

Jeg overhørte en samtale en dag i en interiør butik, hvor ekspedienten sagde, at sort og hvid var altid i indretningen, men i mindre omfang i krisetider, hvorimod at farverne var ekstra moderne og populære i krisetider. For der havde mennesket brug for kulør i hverdagen. Jeg ved ikke om, det er rigtigt, men måske der er noget om det i forbindelse med finanskrisen. Jeg synes nemlig der de seneste år har været meget spræl på farverne, hvorimod det er som om det nu er mere afdæmpet, sort/hvide, natur og rolige farver er meget populære i indretningen.

Et sted hvor jeg hele tiden har haft brug for ro og afdæmpede farver er i vores soveværelse og fortiden er der så meget lækkert sort/hvid sengetøj. Jeg har fundet nogle eksempler på sort/hvid sengetøj i både den billigere og dyrere ende.


BUDGET:

Stribet sengetøj fra Ellos, kan findes her


Harlequin sengetøj fra Ellos, kan findes her.


Grå/hvidt sengetøj fra Ellos, kan findes her.


Stribet sengetøj fra Ilva, kan findes her.

LUKSUS


Stribet sengetøj fra Ferm Living, kan findes her.


Halvmåne sengetøj fra Ferm Living, kan findes her.


Sengetøj fra Designletters, kan findes her.

Vi har dyner med ekstra længde, og desværre er der ikke ret mange er disse fine sengesæt, der laves med ekstra længde. Det ser ud til det kun er det sengesæt fra Ilva, der findes med ekstra længde.




2 kommentarer:

  1. Sikke en fin blog du har. Har først lige opdaget den, men den er straks tilføjet til min Bloglovin :-) Tror lige jeg skal kigge nærmere på de stribede sengesæt :-)

    SvarSlet
  2. Tak skal du have Ditte, dejligt du vil kigge med:-) det er så fint det stribede sengetøj.

    SvarSlet